Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over de Berkman tankpas, ons loyalty programma Tank&Win! of wellicht over iets compleet anders? Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen en antwoorden hierop.
Je kunt heel gemakkelijk zoeken op één of meerdere steekwoorden. Staat je vraag er niet bij? Dan kun je tijdens kantoortijden (op werkdagen tussen 08.30 – 17.00 uur) telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via 0180-643643 of een bericht sturen via WhatsApp (telefoonnummer 06-13075426). Uiteraard kun je te allen tijde ook een mail sturen naar klantenservice@berkman.nl. Wij helpen je dan graag vanaf daar verder!
Algemeen
-
Het afgeschreven bedrag komt niet overeen met hetgeen dat ik getankt heb, wat nu?
Indien u bij Berkman getankt heeft, maar het afgeschreven bedrag komt volgens u niet overeen met hetgeen dat er volgens u daadwerkelijk afgeschreven had moeten worden, dan stelt onze klantenservice graag een onderzoek in naar de transactie. De uitkomsten van het onderzoek zullen ten alle tijden met u worden gedeeld.
Om een volledig onderzoek te kunnen starten hebben wij onderstaande gegevens nodig. Deze kunt u versturen naar klantenservice@berkman.nl
– De tankbon*
– Een bewijs van afschrijving (print screen)*Indien u niet in het bezit bent van de tankbon dan ontvangen wij graag de volgende aanvullende gegevens:
– Berkman locatie
– Start en eindtijd van de transactie
– Datum van de transactie
– Aantal getankte liters
– Het pompnummer -
Ik heb geen tankbon ontvangen, wat nu?
Allereerst onze excuses dat je geen tankbon hebt ontvangen. Je kunt eenvoudig een kopie opvragen van je tankbon via het aanvraagformulier: “Kopie Tankbon“.
-
Na het tanken is er een bedrag van €125,00 afgeschreven, hoe kan dit?
Wanneer u gaat tanken bij een onbemande pomp (bij welke aanbieder dan ook, hierin zit geen verschil) en u uw PIN pas insteekt om te gaan tanken, ontstaat er een online verbinding met uw bank. Er wordt door uw bank van te voren een bedrag in reservering gesteld voordat u gaat tanken en dat bedraagt € 125 (maximaal toegestaan te tanken per tankbeurt). Deze reservering noemen we pre-autorisatie en betreft een Europese afspraak. Normaal gesproken duurt deze reservering enkele minuten en wordt dit meteen gecorrigeerd naar het werkelijke bedrag waarvoor u getankt heeft, zodat u er in de regel nooit iets van merkt.
Het kan soms gebeuren dat er een storing plaatsvindt bij Equens, de tussenpartij die alle PIN- transacties behandelt. Dat kan als gevolg hebben dat de reservering langer duurt, waardoor het gereserveerde bedrag tijdelijk ‘vast’ staat.
Wat is pre-autorisatie?
Op het moment dat er getankt gaat worden bij een onbemand tankstation, dient de betaalpas met pincode ingegeven te worden. Op deze manier worden de gegevens van een pinpas nagetrokken door het systeem en wordt er ook gekeken of de klant wel voldoende geld op zijn rekening heeft staan voor het betalen van de af te nemen brandstof. Omdat er nog niet zeker is welk bedrag er aan brandstof getankt gaat worden, vraagt het systeem goedkeuring aan de bank welke vervolgens een bedrag van de rekening wordt gereserveerd. Dit is meestal 125 of 150 euro. Als het tanken voltooid is wordt het getankte bedrag van deze reservering afgehaald en wordt het resterende bedrag weer teruggestort.Hoe lang duurt dit?
Meestal merkt u niets van de pre-autorisatie en wordt het geld direct teruggestort zonder dat het op je bankafschrift staat. Mocht dit bedrag nog niet teruggestort zijn, raden wij aan om contact op te nemen met uw bank. Zij kunnen dit voor u bekijken en navraag doen bij het bedrijf dat de transacties van betaalautomaten verzorgd.Mijn betaalpas is geblokkeerd
Het is niet altijd duidelijk wanneer de correctie wordt doorgevoerd, maar zeker is dat het altijd rechtgezet wordt. Berkman kan uw betaalpas niet blokkeren, dat doet uw bank. Berkman kan u in ieder geval verzekeren dat het gereserveerde bedrag nooit op onze rekening wordt ‘vastgehouden’. Wij krijgen dit bedrag nooit binnen en hebben hier dan ook totaal geen verdere invloed op; wij kunnen u slechts adviseren uw bankrekening regelmatig te controleren en indien gewenst contact op te nemen met uw bank. -
Tijdens het tanken is mijn kleding, door mankementen aan de apparatuur, vervuild geraakt met brandstof, wat nu?
Wanneer uw kleding vervuild is geraakt door een mankement aan de apparatuur, dan kunt hiervan een melding maken bij: klantenservice@berkman.nl. Voeg bij het bericht altijd uw tankbon*, een bewijs van afschrijving en een foto van de opgelopen schade .
Onze klantenservice zal na ontvangst van uw bericht een onderzoek starten naar deze gebeurtenis. De uitkomsten van het onderzoek zullen ten alle tijden met u worden gedeeld.*Indien u niet in het bezit bent van de tankbon dan ontvangen wij graag de volgende aanvullende gegevens:
– Berkman locatie
– Start en eindtijd van de transactie
– Datum van de transactie
– Aantal getankte liters
– Het pompnummer
Berkman Particuliere Tankpas
-
Bij welke tankstations krijg ik korting?
Je krijgt op dit moment alleen korting bij onze eigen tankstations en enkele partner stations. Bij andere stations kun je wel al betalen met de tankpas, je krijgt hier alleen nog geen korting. De volledige lijst van deelnemende tankstations vind je hieronder:
Berkman Arnhem, Malburgse Sluis 22
Berkman Barendrecht, Tuindersweg 36
Berkman Breda, Allerheiligenweg 100a
Berkman Dordrecht, Eemsteynplein 30
Berkman Etten-Leur, Pottebakkerstraat 34
Berkman Hellevoetsluis, Moriaanseweg West 62
Berkman Hellevoetsluis, Rijksstraatweg 65
Berkman Hendrik-Ido-Ambacht, Nijverheidsweg 75/77
Berkman Hendrik-Ido-Ambacht, Noordeinde 158
Berkman Hoofddorp, IJweg 986
Berkman Hoogvliet, Zetangel 22
Total – Berkman Hoogvliet, Duifhuisweg 1
Tankstation Kiefte Julianadorp, Schoolweg 72b
Berkman Lage Zwaluwe, Zwingel 10
Tankstation Krekt Loosduinen, Oranjewoudtstraat 55
Berkman Middelburg, Althoornweg 10
Berkman Nieuwerkerk(Zeeland), Vierbannenstraat 2
Berkman Numansdorp, Rijksstraatweg 1
Berkman Oosterhout, Kanaalstraat 22
Berkman Oud-Beijerland, Isaac Newtonstraat 7
Berkman Oud-Beijerland, Laurens jnsz Costerstraat
Berkman Prinsenbeek, Valdijk 3
Berkman Roosendaal, Laan van Brabant 17
Berkman Schiedam, Zwaluwlaan 88
Berkman Schiedam, Laan van Bol’es 2
Berkman s-Gravendeel, Havenstraat 1
Total – Berkman s- Gravendeel, Mijlweg 15
Berkman Sint Willebrord, Dorpsstraat 288
Total – Berkman Sint Willebrord, Poppestraat 130
Berkman Spijkenisse, Noordeinde 70
Berkman Terheijden, Zeggelaan 200
Berkman Teteringen, Oosterhoutseweg 26
Berkman Ulvenhout, Molenstraat 1a
Berkman Vlissingen, Gerbrandystraat 4
Total – Berkman Voorburg, Oosteinde 214
Berkman Zevenbergen, De Meeren 245
Berkman Zevenbergen, Oranjelaan 20-22
Tankstation Walik/Riethoven, Broekhovenseweg 1
Berkman Zoetermeer, Zalkerbos 1
Berkman Delft, Voorhofdreef 4
Berkman Nieuwerkerk(Zeeland), Vierbannenstraat 2
Berkman Roosendaal, Laan van Brabant 15
Tankstation Kiefte, Julianadorp, Schoolweg 72b
Total Berkman Voorburg, Oosteinde 214 -
Hoe kan ik inloggen in “Mijn Berkman”?
Nadat jij jouw tankpas hebt aangevraagd, krijg je binnen 1 tot 2 werkdagen een mail met een IDIN verificatie check. Zodra jij deze hebt uitgevoerd, sturen we je binnen 1 tot 2 werkdagen een nieuwe e-mail met jouw inloggegevens van jouw eigen “Mijn Berkman” omgeving. In deze omgeving kun jij je tankpas activeren en al je tank transacties bijhouden. De mail met de inloggegevens ontvang jij van Berkman Energie Service BV met het onderwerp “Account gegevens”.
-
Hoe vraag ik de Berkman Particuliere Tankpas aan?
Dat gaat heel eenvoudig via dit aanvraagformulier!
-
Hoe werkt de Berkman Particuliere Tankpas?
Met de Berkman tankpas kun je tanken bij meer dan 75 Berkman tankstations door heel Nederland! De pas gebruikt u als contactloos betaalmiddel en elke maandag krijgt u een wekelijkse factuur die standaard op woensdag van uw rekening afgeschreven wordt. Je krijgt met de tankpas €0,01 korting op de pompprijs en je spaart voor leuke extra’s in het spaarprogramma. Ook krijg je korting op autowassen en steun je jouw sportclub! Meer weten? Je kunt hier de informatiebrochure aanvragen. De pas vraag je via deze pagina direct aan.
-
Ik heb drie keer een verkeerde pincode ingetoetst, en nu is mijn particuliere Berkman tankpas geblokkeerd?
Dit klopt, uit veiligheidsoverwegingen gebeurt dit automatisch. Na 24 uur wordt de pas overigens ook weer automatisch gedeblokkeerd. Mocht jouw pas gestolen zijn, of je hebt jouw pas verloren, kun je de pas blokkeren in ‘Mijn Berkman’ zonder dat er misbruik van gemaakt kan worden! Hier kun je de reden opgeven en een nieuwe pas aanvragen.
-
Ik heb mijn tankpas nog niet ontvangen, wat nu?
Vervelend dat jouw pas nog niet binnen is! Het is goed om te controleren of jij alle benodigde stappen correct hebt doorlopen. Je pas wordt opgestuurd nadat de volgende stappen doorlopen zijn:
- Binnen 1-2 werkdagen ontvang jij een mail vanuit Berkman met een IDIN verificatie check persoonsgegevens. Onderteken dit document digitaal via de Mail. Deze mail ontvang je met Signicat als afzender. Pas na ondertekening kan jouw aanvraag verder verwerkt worden. Heb je deze niet ondertekend? Dan wordt de pas ook nog niet verstuurd.
- Binnen 1-2 dagen ontvang jij een mail met inloggegevens. Daarmee kun jij een account maken in jouw eigen ‘Mijn Berkman’ omgeving, waar jij je facturen en tankacties kan bekijken. In deze omgeving activeer jij straks ook je tankpas.
- Na ontvangst van je inloggegevens krijg jij ook na 1-2 werkdagen, een factuur voor de eenmalige administratiekosten van €1. Deze incasseren we automatisch van het rekeningnummer dat je bij ons hebt opgegeven.
- Als de incasso van de administratiekosten is gelukt sturen we de tankpas aan je op. Dit duurt meestal 3-4 werkdagen na ontvangst van de factuur.
Zoals je leest komt er best wat kijken bij de aanvraag. Dat komt omdat de pas een betaalpas is, die mogen we niet zomaar aanmaken voor je. Heb je de stappen doorlopen en is jouw aanvraag langer dan 10 werkdagen geleden goedgekeurd? Neem dan even contact op met de klantenservice!
- Binnen 1-2 werkdagen ontvang jij een mail vanuit Berkman met een IDIN verificatie check persoonsgegevens. Onderteken dit document digitaal via de Mail. Deze mail ontvang je met Signicat als afzender. Pas na ondertekening kan jouw aanvraag verder verwerkt worden. Heb je deze niet ondertekend? Dan wordt de pas ook nog niet verstuurd.
-
Ik wil mijn kenteken koppelen aan mijn tankpas, hoe doe ik dat?
Wanneer je inlogt op “Mijn Berkman” kun je klikken op ‘Overzicht alle kaarten’. Je krijgt dan een overzicht van alle kaarten die in gebruik zijn. Bij iedere kaart kun je op het instellingen wieltje klikken naast de tankpomp. Hierin kun je alle gegevens van de pas wijzigen of invullen, dus ook het kenteken. Succes!
-
Is de Berkman particuliere tankpas gratis?
De pas is in gebruik gratis! Met de Berkman Tankpas betaal je geen maandelijkse extra kosten naast de tanktransacties. Wel betaal je eenmalig €1 aan administratiekosten. Daarna betaal je alleen nog voor jouw tankbeurten met de pas. Geen maandelijkse abonnementen of verplichtingen dus!
-
Kan ik dankzij de Berkman Particuliere Tankpas tanken met korting?
Jazeker! Met de Berkman Particuliere Tankpas krijg jij €0,01 korting per liter op de pompprijs bij de deelnemende tankstations.
-
Kan ik mijn gegevens wijzigen?
Dat kan zeker! Hieronder lees je hoe je verschillende soorten gegevens kunt wijzigen:
NAW gegevens wijzigen
Deze kun je wijzigen in jouw “Mijn Berkman” profiel. Hier kun je naar ‘Ingelogd als …’ gaan. Onder ‘Mijn gegevens bewerken’ kun je dan jouw gegevens aanpassen, zoals je naam, e-mailadres en adres.
Bankrekeningnummer wijzigen
Wanneer je inlogt op “Mijn Berkman” kun je klikken op “Incassomachtiging aanvragen”. Hierin vul je de volgende gegevens in: Je bank; Zakelijk/Privé rekening en Maximum incassobedrag. Let op: dit kan alleen wanneer u klant bent bij ABN Amro, ING of Rabobank.
Wanneer je klant bent bij een andere bank, kunt dan kun je jouw IBAN opsturen naar klantenservice@berkman.nl Dan zorgen wij voor de juiste gegevens.
Pincode wijzigen (bijvoorbeeld als je deze bent vergeten)
Wanneer je inlogt op “Mijn Berkman” kun je klikken op ‘Overzicht alle kaarten’. Je krijgt dan een overzicht van alle kaarten die in gebruik zijn. Bij iedere kaart kun je op het instellingen icoontje klikken naast de tankpomp. Hierin kun je alle gegevens van de pas wijzigen, dus ook de pincode. Succes!
Kenteken wijzigen
Wanneer je inlogt op “Mijn Berkman” kun je klikken op ‘Overzicht alle kaarten’. Je krijgt dan een overzicht van alle kaarten die in gebruik zijn. Bij iedere kaart kun je op het instellingen icoontje klikken naast de tankpomp. Hierin kun je alle gegevens van de pas wijzigen, dus ook jouw kenteken, succes!
-
Kan ik online ook facturen inzien?
Ja dat kan! In jouw “Mijn Berkman” omgeving vind je deze onder het kopje “Facturen” > “Facturen betaalstatus.” Hier kun je alle facturen inzien! Bovenaan kun je filteren op periode, om zo snel de juiste factuur voor je te hebben.
-
Mijn tankpas is kwijt of kapot, wat doe ik nu?
Je kunt jouw pas alvast blokkeren via Mijn Berkman. Als jouw pas gestolen is, dan wil je misbruik natuurlijk voorkomen! Bel tijdens kantooruren(08:30 – 17:00) naar 0180-643 643. Dan sturen wij zo snel mogelijk een nieuwe tankpas jouw kant op. Houd je pasnummer bij de hand als je contact op neemt.
-
Wanneer worden mijn tankbeurten afgeschreven?
Zodra je getankt hebt ontvang je de eerstvolgende maandag de factuur van je tankbeurt. De woensdag hierna wordt het bedrag van je rekening afgeschreven.
-
Wat is de IDIN check en hoe werkt het precies?
Binnen 1-2 werkdagen nadat jouw tankpas goedgekeurd is, ontvang jij een mail van afzender Signicat met een IDIN verificatie check persoonsgegevens. Deze verificatie checkt of jij ook daadwerkelijk de persoon bent van wie de gegevens zijn ingevuld. Zo voorkomen we dan Persoon A de gegevens invult van Persoon B, zonder dat Persoon B hiervan op de hoogte is. Dit document onderteken je digitaal via deze mail. Geen zorgen, dit is allemaal netjes afgeschermd.
Let op: Jouw tankpas aanvraag wordt pas verwerkt als dit document is ondertekend. Zonder ondertekening ontvang je dus ook geen tankpas. Kom je er niet uit? Neem dan vooral contact op met de klantenservice!
-
Wat is het verschil tussen een particuliere en zakelijke tankpas?
Een particuliere tankpas is in principe door iedereen aan te vragen en te gebruiken na een kredietcheck. De zakelijke tankpas is bedoeld voor bedrijven die graag voordelig tanken willen aanbieden aan personeel.
-
Zitten er limieten op de Berkman tankpas?
Zeker! Hoe fijn is het om zekerheid te hebben over al jouw tankpassen. Het risico op misbruik wordt zo een heel stuk kleiner gemaakt. Wanneer je een hogere limiet nodig heeft, kun je dat gemakkelijk aanpassen in “Mijn Berkman”, jouw eigen online omgeving. Zit je tijdens het tanken aan je limiet? Dan zal de pomp automatisch afslaan.
Berkman spaarprogramma
-
Hoe registreer ik mij voor het Berkman Spaarprogramma?
Na het binnen krijgen van je Berkman Particuliere tankpas pas zul je een account activatie link ontvangen. Via deze link kun je je makkelijk registreren om mee te doen met het spaarprogramma.
Als je nog geen Tankpas pas hebt aangevraagd dan kan dit op www.berkman.nl/particulieren/tankpas.
Indien je de tankpas binnen hebt gekregen, maar nog steeds geen mailtje hebt gehad, dan kun je tijdens kantoortijden (werkdagen tussen 08.30 – 17.00 uur) telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via 0180-643643 of een bericht sturen via WhatsApp (telefoonnummer 06-13075426). Uiteraard kun je te allen tijde ook een mail sturen naar klantenservice@berkman.nl. Wij helpen je dan graag vanaf daar verder.
-
Hoe spaar ik punten voor de webshop?
Nadat je bent geregistreerd voor het spaarprogramma spaar je automatisch met iedere tankbeurt (betaald met jouw Berkman tankpas) voor punten. Deze punten worden automatisch binnen 5 werkdagen toegevoegd in het spaarprogramma. Op dit moment krijg je alleen punten wanneer er wordt getankt bij de locaties in Barendrecht, Breda, Capelle aan den IJssel, Delft, Dordrecht, Etten-Leur, Halsteren, Hellevoetsluis, Hendrik-Ido-Ambacht, Hoofddorp, Hoogvliet, Julianadorp, Lage Zwaluwe, Loosduinen, Middelburg, Nieuwerkerk, Numansdorp, Oosterhout, Oud-Beijerland, Papendrecht, Prinsenbeek, Riethoven, Roosendaal, Schiedam, ‘s-Gravendeel, Sint-Willebrord, Spijkenisse, Terheijden, Teteringen, Ulvenhout, Veldhoven, Vlissingen, Zevenbergen, Zoetermeer en Zwijndrecht.
-
Ik heb een tankpas, maar het lukt mij niet om in te loggen?
Voordat je kan inloggen moet je account geregistreerd worden. Er is een mailtje verstuurd met hierin een activatielink. Wanneer je hier de juiste gegevens hebt ingevuld kun je meteen inloggen in de webshop!
Heb je dit mailtje niet ontvangen? Dan kun je tijdens kantoortijden (werkdagen tussen 08.30 – 17.00 uur) telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via 0180-643643 of een bericht sturen via WhatsApp (telefoonnummer 06-13075426). Uiteraard kun je te allen tijde ook een mail sturen naar klantenservice@berkman.nl. Wij helpen je dan graag vanaf daar verder.
-
Ik heb getankt maar mijn puntensaldo is nog niet geüpdatet, wat moet ik doen?
Heb je getankt met de tankpas en zijn je punten niet gelijk bijgeschreven? Het kan soms enige tijd duren voordat het puntensaldo wordt toegevoegd aan de online spaaromgeving.
Is het puntensaldo na 7 dagen nog niet bijgewerkt? Dan kun je tijdens kantoortijden (werkdagen tussen 08.30 – 17.00 uur) telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via 0180-643643 of een bericht sturen via WhatsApp (telefoonnummer 06-13075426). Uiteraard kun je te allen tijde ook een mail sturen naar klantenservice@berkman.nl. Wij helpen je dan graag vanaf daar verder.
-
Kan ik mijn emailadres wijzigen?
Het is helaas nog niet mogelijk zelf je mailadres aan te passen. Indien het mailadres gewijzigd dient te worden, kun je dit doorgeven via klantenservice@berkman.nl. Wij zullen ervoor zorgen dat het mailadres voor jou wordt aangepast.
-
Wanneer kan ik meedoen aan het Berkman Spaarprogramma?
Je kunt meedoen aan het Berkman Spaarprogramma zodra je jouw Berkman Tankpas binnen hebt gekregen en de automatische incasso is goedgekeurd. Heb je nog geen Tankpas aangevraagd? Dan kan dit gemakkelijk op www.berkman.nl/aanvraagformulier-particuliere-tankpas
(Op dit moment is het Spaarprogramma alleen beschikbaar in Barendrecht, Breda, Capelle aan den IJssel, Delft, Dordrecht, Etten-Leur, Halsteren, Hellevoetsluis, Hendrik-Ido-Ambacht, Hoofddorp, Hoogvliet, Julianadorp, Lage Zwaluwe, Loosduinen, Middelburg, Nieuwerkerk, Numansdorp, Oosterhout, Oud-Beijerland, Papendrecht, Prinsenbeek, Riethoven, Roosendaal, Schiedam, ‘s-Gravendeel, Sint-Willebrord, Spijkenisse, Terheijden, Teteringen, Ulvenhout, Veldhoven, Vlissingen, Zevenbergen, Zoetermeer en Zwijndrecht.
Heb je jouw Tankpas al ontvangen, maar kan je nog steeds niet meedoen aan het programma? Of staan na 5 werkdagen de punten nog steeds niet je account? Dan kun je tijdens kantoortijden (werkdagen tussen 08.30 – 17.00 uur) telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via 0180-643643 of een bericht sturen via WhatsApp (telefoonnummer 06-13075426). Uiteraard kun je te allen tijde ook een mail sturen naar klantenservice@berkman.nl. Wij helpen je dan graag vanaf daar verder.
-
Wanneer krijg ik de activatiemail om mij aan te melden voor het spaarprogramma?
Je ontvangt de activatiemail zodra de Tankpas wordt verstuurd. Dit is na de controle van de incasso machtiging. Kun je de mail niet meer terugvinden? Neem dan contact op met marketing@berkman.nl of bel naar 0180-643 643 .
-
Wat is het Berkman Spaarprogramma?
Het Berkman spaarprogramma is een programma dat is ontwikkeld om iets terug te geven aan onze vaste klanten. Door middel van het programma kun je als klant punten sparen met iedere tankbeurt. Iedere liter staat voor één punt die je vervolgens uit kunt geven op onze online webshop. Op deze webshop kun je korting krijgen voor toffe producten, diensten en uitjes. Het spaarprogramma is alléén voor onze tankpashouders. Deze kan iedereen online aanvragen op www.berkman.nl/particulieren/tankpas. Tot slot zijn de punten maar 1 jaar geldig, dus wacht niet te lang met het kijken naar ons brede assortiment!
(Op dit moment is het Spaarprogramma alleen beschikbaar in Barendrecht, Breda, Capelle aan den IJssel, Delft, Dordrecht, Etten-Leur, Halsteren, Hellevoetsluis, Hendrik-Ido-Ambacht, Hoofddorp, Hoogvliet, Julianadorp, Lage Zwaluwe, Loosduinen, Middelburg, Nieuwerkerk, Numansdorp, Oosterhout, Oud-Beijerland, Papendrecht, Prinsenbeek, Riethoven, Roosendaal, Schiedam, ‘s-Gravendeel, Sint-Willebrord, Spijkenisse, Terheijden, Teteringen, Ulvenhout, Veldhoven, Vlissingen, Zevenbergen, Zoetermeer en Zwijndrecht.
-
Welke tankstations doen mee aan het Berkman Spaarprogramma?
Op dit moment is het Spaarprogramma alleen beschikbaar in Barendrecht, Breda, Capelle aan den IJssel, Delft, Dordrecht, Etten-Leur, Halsteren, Hellevoetsluis, Hendrik-Ido-Ambacht, Hoofddorp, Hoogvliet, Julianadorp, Lage Zwaluwe, Loosduinen, Middelburg, Nieuwerkerk, Numansdorp, Oosterhout, Oud-Beijerland, Papendrecht, Prinsenbeek, Riethoven, Roosendaal, Schiedam, ‘s-Gravendeel, Sint-Willebrord, Spijkenisse, Terheijden, Teteringen, Ulvenhout, Veldhoven, Vlissingen, Zevenbergen, Zoetermeer en Zwijndrecht.
Berkman Zakelijke Tankpas
-
Hoe werkt de zakelijke Berkman Tankpas?
Met de Berkman zakelijke tankpas kunt u tanken bij alle Berkman tankstations door heel Nederland! De pas gebruikt u als betaalmiddel en achteraf krijgt u een wekelijkse factuur. Vooral voor zakelijke klanten heeft dit een groot administratief voordeel. Wij bieden de Berkman tankpas ook graag aan particuliere klanten aan.
-
Ik heb drie keer een verkeerde pincode ingetoetst, en nu is mijn zakelijke Berkman tankpas geblokkeerd?
Dit klopt, uit veiligheidsoverwegingen gebeurt dit automatisch. Na 24 uur wordt de pas overigens ook weer automatisch gedeblokkeerd. Mocht uw pas gestolen zijn, of u heeft uw pas verloren, kunt u de pas blokkeren in ‘Mijn Berkman’ zonder dat er misbruik van gemaakt kan worden! Hier kunt u de reden opgeven en een nieuwe pas aanvragen.
-
Kan ik mijn gegevens wijzigen?
Dat kan zeker! Hieronder lees je hoe je verschillende soorten gegevens kunt wijzigen:
NAW gegevens wijzigen
Deze kun je wijzigen in jouw “Mijn Berkman” profiel. Hier kun je naar ‘Ingelogd als …’ gaan. Onder ‘Mijn gegevens bewerken’ kun je dan jouw gegevens aanpassen, zoals je naam, e-mailadres en adres.
Bankrekeningnummer wijzigen
Wanneer je inlogt op “Mijn Berkman” kun je klikken op “Incassomachtiging aanvragen”. Hierin vul je de volgende gegevens in: Je bank; Zakelijk/Privé rekening en Maximum incassobedrag. Let op: dit kan alleen wanneer u klant bent bij ABN Amro, ING of Rabobank.
Wanneer je klant bent bij een andere bank, kunt dan kun je jouw IBAN opsturen naar klantenservice@berkman.nl Dan zorgen wij voor de juiste gegevens.
Pincode wijzigen (bijvoorbeeld als je deze bent vergeten)
Wanneer je inlogt op “Mijn Berkman” kun je klikken op ‘Overzicht alle kaarten’. Je krijgt dan een overzicht van alle kaarten die in gebruik zijn. Bij iedere kaart kun je op het instellingen icoontje klikken naast de tankpomp. Hierin kun je alle gegevens van de pas wijzigen, dus ook de pincode. Succes!
Kenteken wijzigen
Wanneer je inlogt op “Mijn Berkman” kun je klikken op ‘Overzicht alle kaarten’. Je krijgt dan een overzicht van alle kaarten die in gebruik zijn. Bij iedere kaart kun je op het instellingen icoontje klikken naast de tankpomp. Hierin kun je alle gegevens van de pas wijzigen, dus ook jouw kenteken, succes!
-
Kan ik online ook facturen inzien?
Ja dat kan! In jouw “Mijn Berkman” omgeving vind je deze onder het kopje “Facturen” > “Facturen betaalstatus.” Hier kunt u alle facturen inzien! Bovenaan kunt u filteren op periode, om zo snel de juiste factuur voor u te hebben.
-
Waarom krijg ik de foutmelding productautorisatie?
Waarschijnlijk heeft u niet het gewenste product aanstaan op uw pas. Gelukkig kunt u dit wijzigen. Dit kan door in te loggen in “Mijn Berkman” en naar “Overzicht alle kaarten” te gaan. U krijgt dan een overzicht van alle kaarten die in gebruik zijn. Bij iedere kaart kunt u op het witte velletje klikken naast de tankpomp. Hierin kunt u alle gegevens van de pas wijzigen. Dus ook de producten. Succes!
-
Waarom slaat de pomp iedere keer af bij een bepaald bedrag?
Dat zal waarschijnlijk komen door de limiet op uw tankpas. Gelukkig kunt u deze ook wijzigen. Dit kan door in te loggen in “Mijn Berkman” en naar “Overzicht alle kaarten” te gaan. U krijgt dan een overzicht van alle kaarten die in gebruik zijn. Bij iedere kaart kunt u op het witte velletje klikken naast de tankpomp. Hierin kunt u alle gegevens van de pas wijzigen. Dus ook de limiet. Succes!
-
Wat is “Mijn Berkman”?
Iedere tankpasklant bij Berkman ontvangt gegevens om in te kunnen loggen in “Mijn Berkman”. Hierin heeft u een overzicht van alle kaarten en kunt u gegevens zoals limieten en kentekens wijzigen. Ook kunt u uw facturen inzien.
-
Wat is het verschil tussen een particuliere en zakelijke tankpas?
Een particuliere tankpas is in principe door iedereen aan te vragen en te gebruiken na een kredietcheck. De zakelijke tankpas is bedoeld voor bedrijven die graag voordelig tanken willen aanbieden aan personeel.
-
Zitten er extra kosten aan de zakelijke Berkman Tankpas?
Met de Berkman Zakelijke Tankpas heeft u geen maandelijkse extra kosten. U betaalt alleen eenmalig €5,- administratiekosten en vervolgens bent u klaar om te tanken!
-
Zitten er limieten op de zakelijke Berkman tankpas?
Zeker! Hoe fijn is het om zekerheid te hebben over al uw tankpassen. Het risico op misbruik wordt zo een heel stuk kleiner gemaakt. Wanneer u een hogere limiet nodig heeft, kunt u dat gemakkelijk aanpassen in “Mijn Berkman”, uw eigen online omgeving
Brandstof en prijzen
-
Hoe kan het dat de prijzen per Berkman locatie verschillen?
De prijzen worden per locatie afgestemd op verschillende factoren. Hierbij kun je denken aan o.a. ligging van het tankstation, aantal faciliteiten, bemand (service) station of onbemand, aanwezige concurrentie in de nabije omgeving enz. Dit alles zorgt ervoor dat er inderdaad kleine verschillen kunnen zitten tussen de prijzen op de verschillende Berkman Tankstations. Echter, onze kernwaarden worden op elk station gevolgd, en voordelig tanken maakt daar onderdeel van uit! Meer leren over hoe benzineprijzen opgebouwd zijn? Je leest het hier.
-
Hoe weet je of je auto geschikt is voor het gebruik van E10?
Bij auto’s met bouwjaar 2018 staat op de tankvulopening aangegeven of deze geschikt is voor E10. Daarnaast kan je eenvoudig checken of je auto geschikt is voor E10 door gebruik te maken van de E10 tool op www.e10check.nl.
-
Kan er, wanneer op de auto aangeduid staat dat je E10 kunt tanken, ook Euro 98 getankt worden?
Ja dat kan. Auto’s die het E10 label hebben kunnen ongelode benzine tanken waar tot aan maximaal 10% bio-ethanol inzit. Euro 98 bevat tot maximaal 5% bio-ethanol, dus kan prima getankt worden.
-
Klopt het dat E10 minder efficiënt is en de brandstofzuinigheid hieronder zal lijden?
In vergelijking tot E5 benzine, kan het gebruik van E10 de brandstofzuinigheid enigszins verminderen. Het verschil, als dat er al is, is echter erg klein (ong. 1%) en het is daardoor onwaarschijnlijk dat dit opvalt tijdens de dagelijkse autoritjes. Het is handig om te weten dat vele andere factoren de brandstofefficiëntie beïnvloeden, zoals type voertuig, rijstijl, wegconditie en de lading van het voertuig.
-
Kun je E10 brandstof gebruiken voor je tuingereedschap, boot of andere apparatuur / machines die op benzine werken?
Tenzij de handleiding expliciet aangeeft dat E10 gebruikt kan worden, adviseren wij om benzine met niet meer dan 5% bio-ethanol (E5) te gebruiken. Euro 98 is geschikt voor alle motoren die op ongelode benzine werken en zal niet meer dan 5% bio-ethanol blijven bevatten. Bij twijfel dien je contact op te nemen met de fabrikant.
-
Kun je E10 voor je snor- bromfiets of scooter gebruiken?
Voor de meeste (oude) snor- bromfietsen of scooters is E10 niet geschikt. Wij raden je daarom aan om Euro 98 te tanken. Euro 98 is geschikt voor alle benzinevoertuigen en bevat niet meer dan 5% bio- ethanol.
Heb je een nieuwe model snor-bromfiets of scooter en wil je E10 tanken, controleer dan altijd eerst op e10check.nl of deze geschikt is, of vraag dit na bij je fabrikant/dealer.
-
Landelijke adviesprijs, pompprijs en actiekortingen. Hoe zit dat nu precies?
De opbouw van brandstofprijzen en de kortingen hierop is ingewikkeld en roept regelmatig vragen op. We leggen je hier daarom precies uit hoe het werkt! Je leest er meer over op de pagina over de opbouw van benzineprijzen.
-
Waarom is E5 alleen beschikbaar in de premium brandstof?
Vanuit de overheid zijn wij wettelijk verplicht om onze meest verkochte brandstof – euro 95 – te wijzigen in E10. Onze premium brandstof, Euro 98, blijft niet meer dan 5% bio-ethanol bevatten en is daardoor geschikt voor alle benzineauto’s.
-
Wat is bio-ethanol?
Bio-ethanol is een biobrandstof – een brandstof die gemaakt wordt van duurzame grondstoffen, bijvoorbeeld landbouwgewassen zoals tarwe en mais. Biobrandstoffen kunnen ook van diverse afvalmaterialen geproduceerd worden. Biobrandstoffen worden direct gemixt met conventionele brandstoffen.
-
Wat moet je doen als je E10 hebt getankt terwijl de auto hiervoor niet geschikt is?
Geen zorgen, een enkele keer E10 tanken kan geen kwaad. Maar je dient de volgende keer wel de juiste brandstof te tanken.