Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over de Berkman tankpas, ons loyalty programma Tank&Win! of wellicht over iets compleet anders? Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen en antwoorden hierop.

Je kunt heel gemakkelijk zoeken op één of meerdere steekwoorden. Staat je vraag er niet bij? Dan kun je tijdens kantoortijden (op werkdagen tussen 08.30 – 17.00 uur) telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via 0180-643643 of een bericht sturen via WhatsApp (telefoonnummer 06-13075426). Uiteraard kun je te allen tijde ook een mail sturen naar klantenservice@berkman.nl. Wij helpen je dan graag vanaf daar verder!


Algemeen

  • Het afgeschreven bedrag komt niet overeen met hetgeen dat ik getankt heb, wat nu?

    Indien u bij Berkman getankt heeft, maar het afgeschreven bedrag komt volgens u niet overeen met hetgeen dat er volgens u daadwerkelijk afgeschreven had  moeten worden, dan stelt onze klantenservice graag een onderzoek in naar de transactie. De uitkomsten van het onderzoek zullen ten alle tijden met u worden gedeeld.

    Om een volledig onderzoek te kunnen starten hebben wij onderstaande gegevens nodig. Deze kunt u versturen naar klantenservice@berkman.nl

    – De tankbon*
    – Een bewijs van afschrijving (print screen)

    *Indien u niet in het bezit bent van de tankbon dan ontvangen wij graag de volgende aanvullende gegevens:
    – Berkman locatie
    – Start en eindtijd van de transactie
    – Datum van de transactie
    – Aantal getankte liters
    – Het pompnummer

  • Hoe kan het dat de prijzen per Berkman locatie verschillen?

    De prijzen worden per locatie afgestemd op verschillende factoren. Hierbij kun je denken aan o.a. ligging van het tankstation, aantal faciliteiten, bemand (service) station of onbemand, aanwezige concurrentie in de nabije omgeving enz. Dit alles zorgt ervoor dat er inderdaad kleine verschillen kunnen zitten tussen de prijzen op de verschillende Berkman Tankstations. Echter, onze kernwaarden worden op elk station gevolgd, en voordelig tanken maakt daar onderdeel van uit!

  • Ik heb geen tankbon ontvangen, wat nu?

    Allereerst onze excuses dat je geen tankbon hebt ontvangen. Je kunt eenvoudig een kopie opvragen van je tankbon via het aanvraagformulier: “Kopie Tankbon“.

  • Landelijke adviesprijs, pompprijs en actiekortingen, hoe werkt dat nu precies?

    De opbouw van brandstofprijzen en de kortingen hierop is ingewikkeld en roept regelmatig vragen op. We leggen je hier daarom precies uit hoe het werkt!

    Landelijke adviesprijs van brandstof

    Brandstofprijzen zijn onder andere afhankelijk van de prijs van ruwe olie. Deze prijs kan per dag verschillen. Daar bovenop komen nog kosten voor transport, opslag, productie, BTW en accijns. Al deze kosten bij elkaar opgeteld vormt onze inkoopprijs. Tussen de landelijke adviesprijzen en de inkoopprijs zit onze marge. Van deze marge wordt ons personeel, huisvesting, distributie, marketing en de standaard hoge korting die wij onze klanten geven betaald.

    Van landelijke adviesprijs naar pompprijs

    Omdat wij weten dat tanken niet de leukste uitgave is geeft Berkman standaard een hoge korting op de landelijke adviesprijs. De landelijke adviesprijs min de standaard hoge korting vormt de uiteindelijke prijs die je als klant per liter betaald, de pompprijs. Omdat de landelijke adviesprijs en de standaard hoge korting dagelijks kan verschillen geldt dat ook voor de pompprijs.

    Actiekortingen

    Dit geldt ook voor speciale actiekortingen. Wanneer wij communiceren dat we bij één of meerdere tankstations een extra hoge korting geven op één van onze brandstoffen, dan is dit ook t.o.v. de landelijke adviesprijs. Deze actiekorting vervangt dan de standaard hoge korting die wij geven.

    Bij een Berkman tankstation betaal je nooit (te) veel voor je brandstof. Wij houden namelijk voor ieder Berkman tankstation de prijzen van de concurrentie in de gaten. Mocht je toch een tankstation in de buurt tegenkomen die voordeliger is dan Berkman? Dan kun je ons dit altijd laten weten via marketing@berkman.nl.

  • Na het tanken is er een bedrag van €125,00 afgeschreven, hoe kan dit?

    Wanneer u gaat tanken bij een onbemande pomp (bij welke aanbieder dan ook, hierin zit geen verschil) en u uw PIN pas insteekt om te gaan tanken, ontstaat er een online verbinding met uw bank. Er wordt door uw bank van te voren een bedrag in reservering gesteld voordat u gaat tanken en dat bedraagt € 125 (maximaal toegestaan te tanken per tankbeurt). Deze reservering noemen we pre-autorisatie en betreft een Europese afspraak. Normaal gesproken duurt deze reservering enkele minuten en wordt dit meteen gecorrigeerd naar het werkelijke bedrag waarvoor u getankt heeft, zodat u er in de regel nooit iets van merkt.

    Het kan soms gebeuren dat er een storing plaatsvindt bij Equens, de tussenpartij die alle PIN- transacties behandelt. Dat kan als gevolg hebben dat de reservering langer duurt, waardoor het gereserveerde bedrag tijdelijk ‘vast’ staat.

    Wat is pre-autorisatie?
    Op het moment dat er getankt gaat worden bij een onbemand tankstation, dient de betaalpas met pincode ingegeven te worden. Op deze manier worden de gegevens van een pinpas nagetrokken door het systeem en wordt er ook gekeken of de klant wel voldoende geld op zijn rekening heeft staan voor het betalen van de af te nemen brandstof. Omdat er nog niet zeker is welk bedrag er aan brandstof getankt gaat worden, vraagt het systeem goedkeuring aan de bank welke vervolgens een bedrag van de rekening wordt gereserveerd. Dit is meestal 125 of 150 euro. Als het tanken voltooid is wordt het getankte bedrag van deze reservering afgehaald en wordt het resterende bedrag weer teruggestort.

    Hoe lang duurt dit?
    Meestal merkt u niets van de pre-autorisatie en wordt het geld direct teruggestort zonder dat het op je bankafschrift staat. Mocht dit bedrag nog niet teruggestort zijn, raden wij aan om contact op te nemen met uw bank. Zij kunnen dit voor u bekijken en navraag doen bij het bedrijf dat de transacties van betaalautomaten verzorgd.

    Mijn betaalpas is geblokkeerd
    Het is niet altijd duidelijk wanneer de correctie wordt doorgevoerd, maar zeker is dat het altijd rechtgezet wordt. Berkman kan uw betaalpas niet blokkeren, dat doet uw bank. Berkman kan u in ieder geval verzekeren dat het gereserveerde bedrag nooit op onze rekening wordt ‘vastgehouden’. Wij krijgen dit bedrag nooit binnen en hebben hier dan ook totaal geen verdere invloed op; wij kunnen u slechts adviseren uw bankrekening regelmatig te controleren en indien gewenst contact op te nemen met uw bank.

  • Tijdens het tanken is mijn kleding, door mankementen aan de apparatuur, vervuild geraakt met brandstof, wat nu?

    Wanneer uw kleding vervuild is geraakt door een mankement aan de apparatuur, dan kunt hiervan een melding maken bij: klantenservice@berkman.nl. Voeg bij het bericht altijd uw tankbon*, een bewijs van afschrijving en een foto van de opgelopen schade .
    Onze klantenservice zal na ontvangst van uw bericht een onderzoek starten naar deze gebeurtenis. De uitkomsten van het onderzoek zullen ten alle tijden met u worden gedeeld.

    *Indien u niet in het bezit bent van de tankbon dan ontvangen wij graag de volgende aanvullende gegevens:
    – Berkman locatie
    – Start en eindtijd van de transactie
    – Datum van de transactie
    – Aantal getankte liters
    – Het pompnummer

Tankpas

  • Hoe werkt de Berkman Tankpas?

    Met de Berkman tankpas kunt u tanken bij alle Berkman tankstations door heel Nederland! De pas gebruikt u als betaalmiddel en achteraf krijgt u een wekelijkse factuur. Vooral voor zakelijke klanten heeft dit een groot administratief voordeel. Wij bieden de Berkman tankpas ook graag aan particuliere klanten aan.

  • Ik heb drie keer een verkeerde pincode ingetoetst, en nu is mijn Berkman tankpas geblokkeerd?

    Dit klopt, uit veiligheidsoverwegingen gebeurt dit automatisch. Na 24 uur wordt de pas overigens ook weer automatisch gedeblokkeerd. Mocht uw pas gestolen zijn, of u heeft uw pas verloren, kunt u de pas blokkeren in ‘Mijn Berkman’ zonder dat er misbruik van gemaakt kan worden! Hier kunt u de reden opgeven en een nieuwe pas aanvragen.

  • Ik heb een ander kenteken, hoe kan ik dit wijzigen?

    Wanneer u inlogt op “Mijn Berkman” kunt u klikken op ‘Overzicht alle kaarten’. U krijgt dan een overzicht van alle kaarten die in gebruik zijn. Bij iedere kaart kunt u op het witte velletje klikken naast de tankpomp. Hierin kunt u alle gegevens van de pas wijzigen. Dus ook het kenteken. Succes!

  • Ik weet de pincode niet meer van mijn tankpas, kan ik deze wijzigen?

    Wanneer u inlogt op “Mijn Berkman” kunt u klikken op ‘Overzicht alle kaarten’. U krijgt dan een overzicht van alle kaarten die in gebruik zijn. Bij iedere kaart kunt u op het witte velletje klikken naast de tankpomp. Hierin kunt u alle gegevens van de pas wijzigen. Dus ook de pincode. Succes!

  • Kan ik mijn emailadres wijzigen?

    Dat kan zeker! Wanneer u bent ingelogd in “Mijn Berkman” kunt u naar ‘Ingelogd als …’ gaan. Onder ‘Mijn gegevens bewerken’ kunt u dan uw emailadres aanpassen.

  • Kan ik online ook facturen inzien?

    Ja dat kan! Onder het kopje “Facturen” > “Facturen betaalstatus” Kunt u alle facturen inzien! Bovenaan kunt u filteren op periode, om zo snel de juiste factuur voor u te hebben.

  • Krijg je extra korting met de Berkman tankpas?

    Wij geven geen extra kortingen bij het gebruik van de Berkman tankpas. U heeft wel altijd het voordeel van de hoge kortingen aan de pomp, bij elk Berkman tankstation!

  • Mijn bankrekeningnummer moet gewijzigd worden, hoe doe ik dat?

    Wanneer u inlogt op “Mijn Berkman” kunt u klikken op “Incassomachtiging aanvragen”. Hierin vult u de volgende gegevens in: Uw bank; Zakelijk/Privé rekening en Maximum incassobedrag. Let op dit kan alleen wanneer u klant bent bij ABN Amro, ING of Rabobank.

    Wanneer u klant bent bij een andere bank, kunt u dan uw IBAN opsturen naar klantenservice@berkman.nl Dan zorgen wij voor de juiste gegevens.

  • Waarom krijg ik de foutmelding productautorisatie?

    Waarschijnlijk heeft u niet het gewenste product aanstaan op uw pas. Gelukkig kunt u dit wijzigen.  Dit kan door in te loggen in “Mijn Berkman” en naar “Overzicht alle kaarten” te gaan. U krijgt dan een overzicht van alle kaarten die in gebruik zijn. Bij iedere kaart kunt u op het witte velletje klikken naast de tankpomp. Hierin kunt u alle gegevens van de pas wijzigen. Dus ook de producten. Succes!

  • Waarom slaat de pomp iedere keer af bij een bepaald bedrag?

    Dat zal waarschijnlijk komen door de limiet op uw tankpas. Gelukkig kunt u deze ook wijzigen. Dit kan door in te loggen in “Mijn Berkman” en naar “Overzicht alle kaarten” te gaan. U krijgt dan een overzicht van alle kaarten die in gebruik zijn. Bij iedere kaart kunt u op het witte velletje klikken naast de tankpomp. Hierin kunt u alle gegevens van de pas wijzigen. Dus ook de limiet. Succes!

  • Wat is “Mijn Berkman”?

    Iedere tankpasklant bij Berkman ontvangt gegevens om in te kunnen loggen in “Mijn Berkman”. Hierin heeft u een overzicht van alle kaarten en kunt u gegevens zoals limieten en kentekens wijzigen. Ook kunt u uw facturen inzien.

  • Zitten er extra kosten aan de Berkman Tankpas?

    Met de Berkman Tankpas heeft u geen maandelijkse extra kosten. U betaalt alleen eenmalig €5,- administratiekosten en vervolgens bent u klaar om te tanken!

  • Zitten er limieten op de Berkman tankpas?

    Zeker! Hoe fijn is het om zekerheid te hebben over al uw tankpassen. Het risico op misbruik wordt zo een heel stuk kleiner gemaakt. Wanneer u een hogere limiet nodig heeft, kunt u dat gemakkelijk aanpassen in “Mijn Berkman”, uw eigen online omgeving

© 2018 Berkman Energie Service BV | KvK: 24126900 | BTW: NL0098.48.836.B01 - Algemene Voorwaarden - Tankpas Voorwaarden - Privacy Statement