Interview chauffeur Rien Vuik

Chauffeurs zijn belangrijke mensen binnen onze organisatie. Zonder hen komt de brandstof niet op locatie. Maar hoe is het eigenlijk om chauffeur te zijn? Om hier achter te komen zijn we in gesprek gegaan met Rien Vuik, die inmiddels al 5 jaar chauffeur is bij Berkman.


“Kwalitatief goed werk leveren zodat mensen tevreden zijn”


Rien, was je voordat je bij Berkman aan de slag ging ook al chauffeur?
Ik heb 11 jaar bij een ander bedrijf gereden. Dat was internationaal en heel ander werk. Veelal met (zee)containers en stukgoed. Doordat ik internationaal reed was ik veel weg van huis. Uiteindelijk is dit op mijn pad gekomen. Zodat ik meer thuis kon zijn bij mijn vrouw en kinderen.

Hoe ben je precies bij Berkman terecht gekomen?
Toen ik veranderde van kerkgenootschap leerde ik Piet kennen (Pieter Kreuk – ook chauffeur bij Berkman). Op de één of andere manier ruiken chauffeurs elkaar, haha. Dus we raakten aan de praat over transport en toen gaf hij aan dat ze bij Berkman nog iemand zochten en of dat niet iets voor mij was.

Een dag later toen ik in Duitsland stond te lossen, belde hij al op met de vraag “Heb je er al over nagedacht?”  Vanuit de organisatie hebben ze toen geregeld dat ik een dagje mee mocht rijden en ja, dat zag er toen wel aardig uit. Geen idee of ik het daadwerkelijk kon, ik dacht dat zie ik wel. Ik heb twee armen en twee benen en ik kan alles denk ik altijd, haha. Toen is het balletje gaan rollen.

Hoe ziet een werkdag er voor jou uit?
We hebben een boardcomputer en daar registreer je alles. Met een dagdienst begin je met laden op de locatie die de planner aangeeft, daar waar de prijzen op dat moment het meest gunstig zijn.

Na het laden ga je naar de klant toe. Op locatie aangekomen sluit je de kabel en slangen aan en peil je om te kijken wat er nog in de tank zit en wat er eventueel nog bij kan. De planning geeft altijd een inschatting van de hoeveelheid liters die nog in de tank kan, over het algemeen klopt dat.

Als je wagen dan na het lossen leeg is ga je weer terug om te laden om de volgende rit te doen. Maar je hebt ook wel eens meerdere stations in één rit. En zo gaat het een beetje in zijn werk. Bij bemande stations loop ik vaak nog even naar binnen om gedag te zeggen; dat vind ik ook het leuke van de dagdienst.

Jij komt als chauffeur dus veel in contact met klanten en medewerkers van Berkman.
In feite wel, wij komen overal. Dat vind ik ook leuk, even lekker een praatje maken, lachen, bakkie doen en dan ga je weer verder.

We leveren ook aan witte pompen (geen Berkman locaties). En daar bouw je ook een band mee op. Ik denk dat mensen nog steeds gevoelig zijn voor persoonlijke goede service. Als je goed werk levert moet dat zich ooit terugbetalen.

Wat maakt jouw werk leuk?
De bepaalde manier van vrijheid. Je bent alleen, doet lekker je eigen dingetje maar ook de sociale contacten vind ik heel leuk. En ik vind daarnaast de hele logistiek interessant. Ik leg voor mijzelf de lat altijd hoog en dat maakt voor mij het werk leuk; kwalitatief goed werk leveren zodat mensen tevreden zijn.

Zoals net al naar voren kwam kom je als chauffeur in contact met onze klanten en ben je in die vorm ook een visitekaartje van Berkman. Hoe zou je Berkman omschrijven in een paar woorden?
Als je vanuit de klant kijkt denk ik dat ze zich wel welkom en gewaardeerd voelen bij Berkman. Zeker op de bemande locaties. Onbemande locaties moeten gewoon proper zijn en daar wordt goed aan gewerkt gelukkig, de uitstraling is echt het visitekaartje. Ik denk dat Berkman een prettig station is om te komen en dat de klanttevredenheid hoog ligt.

Berkman is een prettig bedrijf zowel voor klanten als medewerkers. Althans zo zie ik het; ik heb het echt fijn hier en werk prettig samen met mijn maat Piet. Daar heb ik echt een goeie aan, dat mag je zeker vermelden! 😉

 

«
Blijf op de hoogte van de laatste acties. Aanmelden nieuwsbrief
© 2018 Berkman Energie Service BV | KvK: 24126900 | BTW: NL0098.48.836.B01 - Algemene Voorwaarden - Tankpas Voorwaarden - Privacy Statement