Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over de Berkman tankpas, het spaarprogramma of over brandstoffen? Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen en antwoorden hierop. Direct contact opnemen? Dat kan natuurlijk ook!

Klantenservice2
Visual

Onderwerpen

Je kunt jouw tankbonnen altijd gemakkelijk aanvragen via deze pagina!

Als jij bij een onbemand tankstation gaat tanken, en je pas in het apparaat steekt, dan reserveert de bank automatisch een bedrag van €200,-. Na jouw tankbeurt wordt dit gecorrigeerd naar het daadwerkelijk getankte bedrag. Heel soms zit hier iets vertraging in, maar het wordt altijd automatisch gecorrigeerd. Hoe dit in zijn werk gaat, lees je hier!

Voor vragen of problemen kun je altijd contact opnemen met de klantenservice. We helpen je graag! Je kunt gebruik maken van het contactformulier, een mail sturen naar klantenservice@berkman.nl, of tijdens kantooruren bellen naar 0180 643 643.

Je kunt bij bijna alle stations van Berkman tanken met korting! Bij enkele stations kun je nog niet gebruik maken van de korting met de pas. Je kunt hier wel de pas gebruiken om te betalen, maar krijgt geen korting op de brandstofprijs. De stations waar jij wel korting krijgt zijn:

Dat gaat heel eenvoudig via dit aanvraagformulier!

De pas wordt automatisch geblokkeerd als je 3 keer de verkeerde pincode hebt ingetoetst. Uit veiligheidsoverwegingen gebeurt dit automatisch. Na 24 uur wordt de pas overigens ook weer automatisch gedeblokkeerd.

Is jouw pas gestolen of heb je jouw pas verloren, dan kun je de pas blokkeren in ‘Mijn Berkman’. Zo kan er geen misbruik van gemaakt worden! Je kunt meteen een nieuwe pas aanvragen. En kom je er niet uit? Gooi een lijntje uit naar onze klantenservice!

Dat kan zeker! Hieronder lees je hoe je verschillende soorten gegevens kunt wijzigen:

NAW gegevens wijzigen

Deze kun je wijzigen in jouw “Mijn Berkman” profiel. Hier kun je naar ‘Ingelogd als …’ gaan. Onder ‘Mijn gegevens bewerken’ kun je dan jouw gegevens aanpassen, zoals je naam, e-mailadres en adres.

Bankrekeningnummer wijzigen

Wanneer je inlogt op “Mijn Berkman” kun je klikken op “Incassomachtiging aanvragen”. Hierin vul je de volgende gegevens in: Je bank; Zakelijk/Privé rekening en Maximum incassobedrag. Let op: dit kan alleen wanneer je klant bent bij ABN Amro, ING of Rabobank.

Wanneer je klant bent bij een andere bank, kunt dan kun je jouw IBAN opsturen naar klantenservice@berkman.nl Dan zorgen wij voor de juiste gegevens.

Pincode wijzigen (bijvoorbeeld als je deze bent vergeten)

Wanneer je inlogt op “Mijn Berkman” kun je klikken op ‘Overzicht alle kaarten’. Je krijgt dan een overzicht van alle kaarten die in gebruik zijn. Bij iedere kaart kun je op het instellingen icoontje klikken naast de tankpomp. Hierin kun je alle gegevens van de pas wijzigen, dus ook de pincode. Succes!

Kenteken wijzigen

Wanneer je inlogt op “Mijn Berkman” kun je klikken op ‘Overzicht alle kaarten’. Je krijgt dan een overzicht van alle kaarten die in gebruik zijn. Bij iedere kaart kun je op het instellingen icoontje klikken naast de tankpomp. Hierin kun je alle gegevens van de pas wijzigen, dus ook jouw kenteken, succes!

Zodra je getankt hebt, ontvang je de eerstvolgende maandag de factuur van je tankbeurt. De woensdag hierna wordt het bedrag van je rekening afgeschreven.

Nadat jij jouw tankpas hebt aangevraagd, krijg je binnen 1 tot 2 werkdagen een mail met een IDIN verificatie check. Zodra jij deze hebt uitgevoerd, sturen we je binnen 1 tot 2 werkdagen een nieuwe e-mail met jouw inloggegevens van jouw eigen “Mijn Berkman” omgeving. In deze omgeving kun jij je tankpas activeren en al je tank transacties bijhouden. De mail met de inloggegevens ontvang jij van Berkman Energie Service BV met het onderwerp “Account gegevens”.

Met de Berkman tankpas kun je tanken bij meer dan 75 Berkman tankstations door heel Nederland! De pas gebruik je als contactloos betaalmiddel en elke maandag krijgt u een wekelijkse factuur die standaard op woensdag van uw rekening afgeschreven wordt. Je krijgt met de tankpas €0,01 korting op de pompprijs en je spaart voor leuke extra’s in het spaarprogramma. Meer weten? Je kunt hier de informatiebrochure aanvragen. De pas vraag je via deze pagina direct aan.

Vervelend dat jouw pas nog niet binnen is! Het is goed om te controleren of jij alle benodigde stappen correct hebt doorlopen. Je pas wordt opgestuurd nadat de volgende stappen doorlopen zijn:

  1. Binnen 1-2 werkdagen ontvang jij een mail vanuit Berkman met een IDIN verificatie check persoonsgegevens. Onderteken dit document digitaal via de Mail. Deze mail ontvang je met Signicat als afzender. Pas na ondertekening kan jouw aanvraag verder verwerkt worden. Heb je deze niet ondertekend? Dan wordt de pas ook nog niet verstuurd.
  2. Binnen 1-2 dagen ontvang jij een mail met inloggegevens. Daarmee kun jij een account maken in jouw eigen ‘Mijn Berkman’ omgeving, waar jij je facturen en tankacties kan bekijken. In deze omgeving activeer jij straks ook je tankpas.
  3. Na ontvangst van je inloggegevens krijg jij ook na 1-2 werkdagen, een factuur voor de eenmalige administratiekosten van €1. Deze incasseren we automatisch van het rekeningnummer dat je bij ons hebt opgegeven.
  4. Als de incasso van de administratiekosten is gelukt sturen we de tankpas aan je op. Dit duurt meestal 3-4 werkdagen na ontvangst van de factuur.

Zoals je leest komt er best wat kijken bij de aanvraag. Dat komt omdat de pas een betaalpas is, die mogen we niet zomaar aanmaken voor je. Heb je de stappen doorlopen en is jouw aanvraag langer dan 10 werkdagen geleden goedgekeurd? Neem dan even contact op met de klantenservice!

Je kunt jouw pas alvast blokkeren via Mijn Berkman. Als jouw pas gestolen is, dan wil je misbruik natuurlijk voorkomen! Bel tijdens kantooruren (08:30 – 17:00) naar 0180-643 643. Dan sturen wij zo snel mogelijk een nieuwe tankpas jouw kant op. Houd je pasnummer bij de hand als je contact op neemt.

De IDIN verificatie checkt of jij ook daadwerkelijk de persoon bent van wie de gegevens zijn ingevuld. Zo voorkomen we dan Persoon A de gegevens invult van Persoon B, zonder dat Persoon B hiervan op de hoogte is. Deze check is wettelijk verplicht als het gaat om aanvragen van een betaalpas en automatische incasso’s. Het IDIN document onderteken je digitaal door als het ware een IDEAL betaling te doen, zonder daadwerkelijk een geldbedrag te betalen. Geen zorgen, dit is allemaal netjes afgeschermd in een beveiligde omgeving.

Binnen 1-2 werkdagen nadat jouw tankpas goedgekeurd is, ontvang jij een mail of SMS van afzender Signicat met een IDIN verificatie check persoonsgegevens. Via dit bericht kun jij met je bankgegevens bevestigen dat jij de juiste persoon bent.

Let op: Jouw tankpas aanvraag wordt pas verwerkt als dit document is ondertekend. Zonder ondertekening ontvang je dus ook geen tankpas. Kom je er niet uit? Neem dan vooral contact op met de klantenservice!

Met de Berkman zakelijke tankpas kun je tanken bij alle Berkman tankstations door heel Nederland! De pas gebruik je als betaalmiddel en achteraf krijg je een wekelijkse factuur. Vooral voor zakelijke klanten heeft dit een groot administratief voordeel. Wij bieden de Berkman tankpas ook graag aan particuliere klanten aan.

Met de Berkman Zakelijke Tankpas heb je geen maandelijkse extra kosten. Je betaalt alleen eenmalig €5,- administratiekosten en bent klaar om te tanken! Je vraagt hem hier aan.

Iedere tankpasklant bij Berkman ontvangt gegevens om in te kunnen loggen in “Mijn Berkman”. Hierin heb je een overzicht van alle kaarten en kun je gegevens zoals limieten en kentekens wijzigen. Ook kunt je jouw facturen inzien.

Het Berkman spaarprogramma is een programma dat is ontwikkeld om iets terug te geven aan onze vaste klanten. Door middel van het programma kun je als klant punten sparen met iedere tankbeurt. Iedere liter staat voor één punt die je vervolgens uit kunt geven op onze online webshop. Op deze webshop kun je korting krijgen voor toffe producten, diensten en uitjes. Het spaarprogramma is alléén voor onze tankpashouders. Deze kan iedereen online aanvragen op deze pagina. Tot slot zijn de punten maar 1 jaar geldig, dus wacht niet te lang met het kijken naar ons brede assortiment!

Na het binnen krijgen van je Berkman Particuliere tankpas pas zul je een account activatie link ontvangen. Via deze link kun je je makkelijk registreren om mee te doen met het spaarprogramma.

Als je nog geen Tankpas pas hebt aangevraagd dan kan dit op deze pagina.

Indien je de tankpas binnen hebt gekregen, maar nog steeds geen mailtje hebt gehad, dan kun je tijdens kantoortijden (werkdagen tussen 08.30 – 17.00 uur) telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via 0180-643643. Uiteraard kun je te allen tijde ook een mail sturen naar klantenservice@berkman.nl. Wij helpen je dan graag vanaf daar verder.

Nadat je bent geregistreerd voor het spaarprogramma spaar je automatisch met iedere tankbeurt (betaald met jouw Berkman tankpas) voor punten. Deze punten worden automatisch binnen 5 werkdagen toegevoegd in het spaarprogramma.

Je kunt bij bijna alle stations van Berkman mee sparen! Bij enkele stations kun je nog niet gebruik maken van de korting met de pas. Je kunt hier wel de pas gebruiken om te betalen, maar spaart geen punten. De stations waar jij wel punten spaart zijn:

De prijzen worden per locatie afgestemd op verschillende factoren. Hierbij kun je denken aan o.a. ligging van het tankstation, aantal faciliteiten, bemand (service) station of onbemand, aanwezige concurrentie in de nabije omgeving enz. Dit alles zorgt ervoor dat er kleine verschillen kunnen zitten tussen de prijzen op de verschillende Berkman Tankstations. Echter, onze kernwaarden worden op elk station gevolgd, en voordelig tanken maakt daar onderdeel van uit! Meer leren over hoe benzineprijzen opgebouwd zijn? Je leest het hier.

Dat verschilt per tankstation! De volledige lijst met brandstoffen en meer informatie vind je hier.

En wil je weten welke brandstoffen je op welk station kunt vinden? Bekijk dan het tankstation overzicht of jouw favoriete stationspagina!

De opbouw van brandstofprijzen en de kortingen hierop is ingewikkeld en roept regelmatig vragen op. We leggen je hier daarom precies uit hoe het werkt! Je leest er meer over op de pagina over de opbouw van benzineprijzen.

Met de Berkman Laadpas heb je toegang tot een uitgebreid netwerk van meer dan 500.000 laadpunten door heel Europa. Bekijk de Berkman Mobilitycard EV App voor alle laadpunten.

Geen probleem! De Berkman Laadpas integreert naadloos met jouw bestaande tankpas. Geniet van het gemak van één pas voor zowel tanken als laden. Een totaalpakket dat past bij jouw mobiliteitsbehoeften.

Download onze handige Berkman Mobilitycard EV App en krijg direct toegang tot realtime informatie over beschikbare laadpunten, transactiegeschiedenis en speciale aanbiedingen. Jouw mobiliteit, binnen handbereik. Klik hier voor de App Store.

Jazeker! Je vraagt hem hier gemakkelijk aan met dezelfde voordelen als de Particuliere Laadpas.

Voor de Berkman Laadpas betaal je eenmalig €1 administratiekosten voor het aanmaken van de pas. Je betaalt hierna GEEN maandelijkse kosten. Wel rekenen we een toeslag van 5% per kWh.

Berkman Tankpas - blij met Berkman

Door de scherpe prijzen van Berkman rijd ik altijd voordelig! Zeker met de Berkman Tankpas

Esther – Tankpas gebruiker

Visual

Nieuwsbrief

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.