Veel gestelde vragen
Ik heb geen tankbon ontvangen, wat nu?
Allereerst onze excuses dat je geen tankbon hebt ontvangen. Je kunt eenvoudig een kopie opvragen van je tankbon via het aanvraagformulier: “Kopie Tankbon“.
Het afgeschreven bedrag komt niet overeen met hetgeen dat ik getankt heb, wat nu?
Indien u bij Berkman getankt heeft, maar het afgeschreven bedrag komt volgens u niet overeen met hetgeen dat er volgens u daadwerkelijk afgeschreven had moeten worden, dan stelt onze klantenservice graag een onderzoek in naar de transactie. De uitkomsten van het onderzoek zullen ten alle tijden met u worden gedeeld.
Om een volledig onderzoek te kunnen starten hebben wij onderstaande gegevens nodig. Deze kunt u versturen naar klantenservice@berkman.nl
– De tankbon*
– Een bewijs van afschrijving (print screen)
*Indien u niet in het bezit bent van de tankbon dan ontvangen wij graag de volgende aanvullende gegevens:
– Berkman locatie
– Start en eindtijd van de transactie
– Datum van de transactie
– Aantal getankte liters
– Het pompnummer
Tijdens het tanken is mijn kleding, door mankementen aan de apparatuur, vervuild geraakt met brandstof, wat nu?
Wanneer uw kleding vervuild is geraakt door een mankement aan de apparatuur, dan kunt hiervan een melding maken bij: klantenservice@berkman.nl. Voeg bij het bericht altijd uw tankbon*, een bewijs van afschrijving en een foto van de opgelopen schade .
Onze klantenservice zal na ontvangst van uw bericht een onderzoek starten naar deze gebeurtenis. De uitkomsten van het onderzoek zullen ten alle tijden met u worden gedeeld.
*Indien u niet in het bezit bent van de tankbon dan ontvangen wij graag de volgende aanvullende gegevens:
– Berkman locatie
– Start en eindtijd van de transactie
– Datum van de transactie
– Aantal getankte liters
– Het pompnummer
Na het tanken is er een bedrag van €125,00 afgeschreven, hoe kan dit?
Wanneer u gaat tanken bij een onbemande pomp (bij welke aanbieder dan ook, hierin zit geen verschil) en u uw PIN pas insteekt om te gaan tanken, ontstaat er een online verbinding met uw bank. Er wordt door uw bank van te voren een bedrag in reservering gesteld voordat u gaat tanken en dat bedraagt € 125 (maximaal toegestaan te tanken per tankbeurt). Deze reservering noemen we pre-autorisatie en betreft een Europese afspraak. Normaal gesproken duurt deze reservering enkele minuten en wordt dit meteen gecorrigeerd naar het werkelijke bedrag waarvoor u getankt heeft, zodat u er in de regel nooit iets van merkt.
Het kan soms gebeuren dat er een storing plaatsvindt bij Equens, de tussenpartij die alle PIN- transacties behandelt. Dat kan als gevolg hebben dat de reservering langer duurt, waardoor het gereserveerde bedrag tijdelijk ‘vast’ staat.
Wat is pre-autorisatie?
Op het moment dat er getankt gaat worden bij een onbemand tankstation, dient de betaalpas met pincode ingegeven te worden. Op deze manier worden de gegevens van een pinpas nagetrokken door het systeem en wordt er ook gekeken of de klant wel voldoende geld op zijn rekening heeft staan voor het betalen van de af te nemen brandstof. Omdat er nog niet zeker is welk bedrag er aan brandstof getankt gaat worden, vraagt het systeem goedkeuring aan de bank welke vervolgens een bedrag van de rekening wordt gereserveerd. Dit is meestal 125 of 150 euro. Als het tanken voltooid is wordt het getankte bedrag van deze reservering afgehaald en wordt het resterende bedrag weer teruggestort.
Hoe lang duurt dit?
Meestal merkt u niets van de pre-autorisatie en wordt het geld direct teruggestort zonder dat het op je bankafschrift staat. Mocht dit bedrag nog niet teruggestort zijn, raden wij aan om contact op te nemen met uw bank. Zij kunnen dit voor u bekijken en navraag doen bij het bedrijf dat de transacties van betaalautomaten verzorgd.
Mijn betaalpas is geblokkeerd
Het is niet altijd duidelijk wanneer de correctie wordt doorgevoerd, maar zeker is dat het altijd rechtgezet wordt. Berkman kan uw betaalpas niet blokkeren, dat doet uw bank. Berkman kan u in ieder geval verzekeren dat het gereserveerde bedrag nooit op onze rekening wordt ‘vastgehouden’. Wij krijgen dit bedrag nooit binnen en hebben hier dan ook totaal geen verdere invloed op; wij kunnen u slechts adviseren uw bankrekening regelmatig te controleren en indien gewenst contact op te nemen met uw bank.